Att marknadsföra utbildningar kan vara ett framgångskoncept. Men då gäller det att veta hur man ska göra. Flera skolor har efterfrågat en struktur för sina satsningar.
TYA hjälper gärna till i arbetet med att marknadsföra utbildningar inom branschen. Vi har tagit fram ett förslag på ett enkelt arbetsverktyg, som kan vara till stöd för arbetet i skolorna.
I samarbete med flera skolor och har vi också samlat in tips på bra aktiviteter. Dessa finns samlade i en tipsbank här på webbsidan.
Ps. Har du fler tips – hör av dig till oss på TYA! Tillsammans bygger vi en gemensam bank att ösa idéer ur.
Exempel på stöd:
- Tips på aktiviteter
- Tips på argument
- Tips runt sociala medier
- Stöd från våra regionala projektledare
- Broschyrer om kompetensförsörjning och olika specialkompetenser inom yrkesförare
- Filmer på TYAs Youtube konto
Varför ska man göra en plan?
- Det sparar tid
- Det sparar pengar
- Det är lätt att utvärdera
- Det är lätt att planera resurser och involvera alla – alla har samma bild
- Det innebär en genomtänkt satsning och målbild av vad målgruppen ska ta med sig från event och aktiviteter
Relaterade länkar
Nyheter
Transportbranschen står stark i lågkonjunkturen
21 augusti, 2024
Trots utmanande tider ligger anställningsbehovet i transportbranschen kvar…
Så tycker unga om transportbranschen
18 mars, 2024
För att ta reda på vad landets blivande…
Elvira växlade från kontor till verkstad
28 februari, 2024
Möt Elvira som bytte sitt kontorsarbete mot ett…
Marcus Ljungberg är ny regional projektledare på TYA
16 januari, 2024
Marcus Ljungberg kommer ha hand om Stockholm, Uppsala,…
Kontaktperson
Åsa Nordstrand
Chef för Kommunikation samt Projekt och utveckling
08-734 52 10
070-525 20 94