Att marknadsföra utbildningar kan vara ett framgångskoncept. Men då gäller det att veta hur man ska göra. Flera skolor har efterfrågat en struktur för sina satsningar.
TYA hjälper gärna till i arbetet med att marknadsföra utbildningar inom branschen. Vi har tagit fram ett förslag på ett enkelt arbetsverktyg, som kan vara till stöd för arbetet i skolorna.
I samarbete med flera skolor och har vi också samlat in tips på bra aktiviteter. Dessa finns samlade i en tipsbank här på webbsidan.
Ps. Har du fler tips – hör av dig till oss på TYA! Tillsammans bygger vi en gemensam bank att ösa idéer ur.
Exempel på stöd:
- Tips på aktiviteter
- Tips på argument
- Tips runt sociala medier
- Stöd från våra regionala projektledare
- Broschyrer om kompetensförsörjning och olika specialkompetenser inom yrkesförare
- Filmer på TYAs Youtube konto
Varför ska man göra en plan?
- Det sparar tid
- Det sparar pengar
- Det är lätt att utvärdera
- Det är lätt att planera resurser och involvera alla – alla har samma bild
- Det innebär en genomtänkt satsning och målbild av vad målgruppen ska ta med sig från event och aktiviteter
Relaterade länkar
Nyheter

Ny ergonomikurs för sug- och spolbilsförare
18 mars, 2025
Vi erbjuder en ny e-learning i ergonomi specifikt…

Jobbar du med hälso- och brandfarliga varor på en drivmedelsstation?
11 mars, 2025
Nu lanserar vi vår nya e-learning Hälso- och…

Nu har vi uppdaterat TYAs kurser i ADR 1.3 enligt det nya regelverket ADR 2025
5 februari, 2025
Nu har vi uppdaterat TYAs kurser, e-learnings, så…

Transportbranschen står stark i lågkonjunkturen
21 augusti, 2024
Trots utmanande tider ligger anställningsbehovet i transportbranschen kvar…
Kontaktperson
Åsa Nordstrand
Chef för Projekt och utveckling
08-734 52 10
070-525 20 94