Att marknadsföra utbildningar kan vara ett framgångskoncept. Men då gäller det att veta hur man ska göra. Flera skolor har efterfrågat en struktur för sina satsningar.
TYA hjälper gärna till i arbetet med att marknadsföra utbildningar inom branschen. Vi har tagit fram ett förslag på ett enkelt arbetsverktyg, som kan vara till stöd för arbetet i skolorna.
I samarbete med flera skolor och har vi också samlat in tips på bra aktiviteter. Dessa finns samlade i en tipsbank här på webbsidan.
Ps. Har du fler tips – hör av dig till oss på TYA! Tillsammans bygger vi en gemensam bank att ösa idéer ur.
Exempel på stöd:
- Tips på aktiviteter
- Tips på argument
- Tips runt sociala medier
- Stöd från våra regionala projektledare
- Broschyrer om kompetensförsörjning och olika specialkompetenser inom yrkesförare
- Filmer på TYAs Youtube konto
Varför ska man göra en plan?
- Det sparar tid
- Det sparar pengar
- Det är lätt att utvärdera
- Det är lätt att planera resurser och involvera alla – alla har samma bild
- Det innebär en genomtänkt satsning och målbild av vad målgruppen ska ta med sig från event och aktiviteter
Relaterade länkar
Nyheter
![](https://www.tya.se/wp-content/uploads/attraktiv_bransch_stor-800x580.jpg)
Så tycker unga om transportbranschen
18 mars, 2024
![](https://www.tya.se/wp-content/uploads/Elvira-yrkesvaxlare-nara-800x600-1-800x580.jpg)
Elvira växlade från kontor till verkstad
28 februari, 2024
![RPL Marcus_Ljungberg](https://www.tya.se/wp-content/uploads/RPL_Marcus_Ljungberg_webb-800x580.jpg)
Marcus Ljungberg är ny regional projektledare på TYA
16 januari, 2024
![Podd Petter Lobrinker om vältrisker](https://www.tya.se/wp-content/uploads/TYA-podden_valtrisker-petter-800x600-1-800x580.png)
Olyckan ingen vill prata om: ”Det är skämmigt”
26 november, 2023
Kontaktperson
Åsa Nordstrand
Chef för Kommunikation samt Projekt och utveckling
08-734 52 10
070-525 20 94